Concert de Primavera
Organizació:Societat Filharmònica Alteanense
Suborganizació:Banda Simfònica
Tipus d'activitat:Concert
1a PART

· CONCERTINO PER A CLARINET I
ORQUESTRA OP. 26
de C. M. von Weber
Clarinet solista:
Àngela Fuster Ballester

· CONCERTO FOR PERCUSSION AND
SYMPHONIC BAND
de Brett Dietz
Percussionista solista:
Guillem Serrano Salcedo
I Forceful
II Reflective
III Aggressively


2a PART

· HEKA (estrena absoluta)
d’Antonio Barber Llinares
Director convidat:
Antonio Barber Llinares

· BOLERO
de L. Stiel/J.S. González Moreno

· CHAMA (pasdoble de concert)
de F. J. Martínez Gallego


Director:
JAIME F. RIPOLL MARTINS



NOTES AL PROGRAMA

Àngela Fuster Ballester
Clarinet solista

Va iniciar els seus estudis musicals en el Conservatori Professional de música d’Altea l’any 2006, en l’especialitat de clarinet amb el professor Daniel Alemany Sellés. En l’any 2016 continua els seus estudis en el Conservatori Superior de Música “Manuel Massotti” de Múrcia, sent el seu professor el catedràtic de clarinet Miguel Torres Peñarrocha.
Ha realitzat cursos de perfeccionament amb molts professors, en els que caldria destacar a Iván Marín García, Gustavo Duarte, Manuel Gómez Martínez, Venancio Rius, Marcos Ivorra Schuler, José Franch Ballester, Josep Fuster Martinez, entre altres.
Participa en actes i activitats organitzats pel CSMM i col•labora en societats musicals de la Regió de Múrcia.
Per segon any consecutiu ha sigut seleccionada per formar part de la Jove Banda Simfònica de la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana.
Actualment forma part de la Banda Simfònica de la Societat Filharmònica Alteanense, col•laborant tant en grups de cambra com en l’orquesta d’esta mateixa entitat.


Concerto for Percussion and Symphonic Band, de Brett Dietz

Aquest concert de l’americà Brett William Dietz (1972), va ser escrit durant un moment de gran tensió personal del compositor. El 24 de juny de 2002, Dietz escriuria els primers 20 compassos de l’obra, i just al dia següent, sofriria un terrible atac cerebral, que deixaria incapacitat el seu lòbul frontal. No soles va perdre capacitats motores, a més a més, no podia parlar o pensar amb claredad.
Als dies, quan va poder tornar a parlar a poc a poc, li va dir a la seua dona (Lisa Pegher, qui va fer l’estrena de l’obra) que li portara l’ordinador a l’hospital, per tal de seguir composant. Va resultar impossible. Dietz no podia entendre ni les estructures rítmiques més senzilles. Es trobava totalment impotent i frustrat davant una situació que no podia controlar. Va aconseguir escriure 10 compassos més a l’hospital, fins que li donaren l’alta.
En casa, a poc a poc va anar recuperant del tot les funcions bàsiques com parlar, escriure, llegir... Però era tal la desesperació produïda pel lent procés, que es va enterrar a si mateixa en la composició, passant de 6 a 8 hores davant l’ordinador. Dietz va acabar el primer moviment durant la tercera setmana de juliol.
El segon moviment es va començar a escriure després que el compositor s’assabentara que la seua volguda professora de música i directora de la Merit School of Music havia faltat en un accident de cotxe. La notícia va ser devastadora, després de tot el que havia passat. Dietz va deixar de composar.
Finalment, tornaren a Chicago. Dietz ja havia recuperat totalment les seues capacitats i va tornar a composar. En desembre va finalitzar l‘obra. En paraules del mateix compositor: “Quan escolte aquest Concert, totes les emocions que vaig passar tornen a sorgir, confluint totes juntes, la frustració, la tristesa, l’alegria, l‘amor, la felicitat, la vida...” Dedica més temps a les persones volgudes, passeja per un bosc, segut a la vora d’un llac i observa com flueix l’aigua, estima la vida...


Guillem Serrano Salcedo
Percussionista solista

Comença els estudis de percussió al Conservatori Professional de Música d'Altea amb José María Navarro Forniés. Posteriorment, cursa el Grau Superior al Conservatori Superior de Música "Óscar Esplá" d'Alacant amb Joan Iborra i Jesús Salvador "Chapi". El passat mes d'abril va aconseguir la plaça per a cursar el Màster en "Music Performance" a Basilea (Suïssa) sota la tutela del professor Christian Dierstein.
Des dels 12 anys és alumne actiu del qual considera el professor més decisiu en la seua carrera, Sisco Aparici, amb qui perfecciona la seua faceta com a solista i músic de cambra especialitzat en música d'avantguarda. Actualment forma part de "Synergein Project", dirigit pel mateix Sisco, junt amb Juanjo Llopico i Vicent Gómez, on involucren les últimes tendències artístiques, la música electrònica, el teatre musical, concerts monogràfics dels compositors actuals més destacats...
Ha rebut classes de perfeccionament d'artistes internacionals com Christian Dierstein, Jean Geoffroy, Pedro Carneiro, Miquel Bernat, Brian Archinal, Juanjo Guillem, Luis Tabuenca, Simone Beneventi, Philippe Spiesser, Gaston Sylvestre... Ha treballat de primera mà amb compositors com Vinko Globokar, Pierre Jodlowski, Carola Bauckholt, José Luis Torá...
Ha col·laborat amb la Jove Orquestra de la Generalitat Valenciana, Jove Orquestra Nacional de Catalunya, The World Orchestra, Josep Vicent, La fura dels Baus, Jordi Francés, Spanish Brass Luur Metalls, SIGMA Project...
En 2017, Guillem obté el Primer Premi al Concurs de les Joventuts Musicals d'Espanya. Durant la temporada 2018/2019 oferirà una gira com a solista pel territori nacional.


Heka, d'Antonio Barber Llinares

Heka, és la primera composició per a banda simfònica del músic alteà Antonio Barber Llinares. Poema simfònic inspirat en el Déu Heka, déu de la màgia a la mitologia egípcia. Una composició de caràcter èpic, on escoltarem les distintes cares de la màgia. Escrita en forma ABA i on el tema principal està en mode lidi, que ens traslladarà a un ambient màgic.


Antonio Barber Llinares
Autor d’Heka

Comença la seua formació al Conservatori d'Altea on obté el grau professional i més tard cursa el grau superior en l'especialitat de saxòfon al conservatori superior de Múrcia. Continua la seua formació saxofonista amb professors com Claude Delangle, Eric Devallon o Jean Marie Londeix. A més, amplia la seua formació tant en direcció de banda com en composició amb professors com José Rafael Pascual Vilaplana, Ramon Garcia i Soler o Saül Gómez.
En l'actualitat compagina la seua activitat pedagògica com a professor de saxòfon i conjunt instrumental al Conservatori d'Altea i l'Escola de música "José Seguí" de Callosa d'En Sarrià, amb la direcció de la banda jove i banda del Centre Musical Puig Campana de Finestrat.
Sessions
05-05-2018 20:00 (0.00 €)
Recinte: Alacant » Altea » Palau Altea

C/ Alcoi, s/n.
03590 Altea (Alicante)
www.palaualtea.com
Tel. 966 88 19 24

Aforo: 900 butacas aprox.